slideshow 1 slideshow 2 slideshow 3

Խաչքարեր

Սեպագրեր

Վիմագրեր

Հայկական ճարտարապետության պատմության հարցեր (Հայագիտությունը արտասաhմանում, 1973, N5)

        «Հայկական ճարտարապետության պատմության հարցեր»-ին նվիված ներկա թողարկումը վերաբերում է ճարտարապետական մտքի զարդացման և շինարարական կառուցվածքների առաջացման խնդիրներին։

Armenian

Աշտարակի եկեղեցիների անվանումների խորհրդանշական ստուգաբանման շուրջ

           Տարածված կարծիքի համաձայն՝ Աշտարակի Կարմրավոր, Սպիտակավոր և Ծիրանավոր եկեղեցիների անվանումներն առնչվում են այդ նշանավոր պատմաճարտարապետական կո­թողների որմնաքարերի գույների հետ։ Սակայն մեր ուսումնասիրություններից պարզվում է, որ այդ կարծիքը արդարացի չէ։ Կարմրավոր և Ծիրանավոր եկեղեցիները կառուցված են դարչ­նագույն, իսկ Սպիտակավորը՝ դեղնածիրանագույն տուֆով։ Այսինքն՝ ակնառու են կառույցնե­րի անվանումների և նրանց գունային հորինվածքների անհամապատասխանությունները։ Սպիտակավորի անվանումը Ս. Սաղումյանը առնչում է 431 թ.
Armenian

Մաշտոցյան գիրը նկարչության մեջ, Հրավարդ Վարդանյան:

      Մեսրոպ Մաշտոցի անվան հետ կապվում են առաջին հերթին հայոց գրերի գյուտը և հայկական առաջին դպրոցի հիմնադրումը։ Շրջադարձային այդ երկու երևույթների նշանակությունը մեր ժողովրդի համար անհամեմա­տելի է։ Մաշտոցյան եղելության հետ առնչվում են նաև հարցեր, որոնց պա­տասխանները մինչև օրս առեղծվածային են մնացել։ Ոչ դյուրին հարցա­դրումներից մեկն այն է, թե ինչու մինչմաշտոցյան տարածաընթացքում հայոց պատմության մասին հունարեն կամ ուրիշ լեզուներով գրված պատմագրա­կան կամ վարքաբանական որևէ ամբողջական հուշարձան չի պահպանվել։ Խոսքը ոչ միայն հելլենիստական վաղ ժամանակաշրջանի՝ Տիգրան II, Ար­տավազդ II, գրական ստեղ
Armenian

Բարձրաքաշի կորած պատկերաքանդակը: Պատմում է Փանոս Թերլեմեզյանը:

       Անվանի նկարիչ Փանոս Թերլեմեղյանը պատմում է Թումանյանի հետ  դեպի Բարձրաքաշ կատարած ուղևորության մասին, որի ժամանակ հայտնաբերեցին պատկերաքանդակ /թերևս` օդիգիտրիա/, որը ցավոք չի պահպանվել: Լսենք նրան:
        1906 թվականի ամառը նկարիչ Միրզոյանն ու ես վճռեցինք Դսեղ երթալ և էտյուդներ անել։ Մեզ ընկերացավ Թիֆլիսի ռուսաց դպրոցներից մեկի ռուս տեսուչը, որը քիչ-միչ նկարել գիտեր։ Նրա անունը մոռացել եմ։ Այդ ամռանը Հովհաննեսն էլ Դսեղ եկավ իր ընտանիքով։   Ամբողջ   ամառր   հարսանիքի   պես   անցավ։

Armenian

Թե ինչպես է Րաֆֆին գրել Բայազետի հրդեհի տեսարանը «Խենթը» պատմավեպում: Պատմում է Ա. Քալանթարը:

      Շատերն են կարդացել Րաֆֆու «Խենթը» : Պատմավեպի սկզբանմասը մեծանուն գրողը նվիրել Բայազետի պաշարմանը: Ընթերցելով այդ հատվածը, մարդ զգում է պատերազմի մահաբեր շունչը: Եվ հատկապես սոսկալի է հրդեհի դրվագը, որին և նվիրված է այս նյութը: Իրականում Րաֆֆին այդ հրդեհը նկարագրելիս օգտվել է Թիֆկլսում բռնկված հրդեհի տեսարանից, որին պատահամբար ականատեսն է եղել, ինչի մասին և  պատմում է  «Մշակի» խմբագիր Արշատես Քալանթարը (1834-1913 թթ.): Լսենք նրան:
         Րաֆֆիի հետ ես ծանոթացա 1879 թվի դեկտեմբեր ամ­սին։
Armenian

Մտքեր` Հայկական խաչքարերի մասին, Առաքել Պատրիկ:

           Անցյալ դարից ի վեր հայկական խաչքարերը ուշադրությունն են գրավել հայ և օտար գիտնկան ճանապարհորդների, պատմագետների, արվեստի տեսաբանների և արժանացել նրանց հիացական արտահայտություններին: Սակայն, որքան մեզ հայտնի է, առանձնապես խաչքա րերի ուսումնասիրությամբ ոչ ոք դեռ հանդես չի եկել:                   Ուրախալի է, որ այս վերջին տասնամյակի ընթացքում ոմանք ձեռնարկել են կազմելու Հայաստանի ներկա սահմաններում գտնվող խաչքարերի լուսանկարչական ալբոմներ, փորձում են ուսումնասիրել դրանք որպես դամբանական կոթողներ, որպես պատմական հուշարձաններ, կամ նույնիսկ որպես եկեղեցական ճարտարապետության ոճական ար
Armenian

Հռադամիստը և Զենոբիան ըստ Տակիտոսի

 
Armenian

Արատեսի սեյիդները

          Գաբրիել  Քաջբերունին 19-րդ դարի վերջերին ճամփորդում է Հայաստանի   բնակավայրերով, ուսումնասիրում հուշարձանները և մի շարք ամսագրերում /«Մուրճ», «Նոր Դար» «Արարատ» / հրապարակում խիստ կարևոր տեղեկություններ:  Իր ճամփորդություններից մեկի ժամանակ լինում է թուրքաբնակ Արատեսում, որն այն ժամանակ կոչվում էր Այսասի:
Armenian

Pages

Հարցում

Արեգնափայլի Ձե՛ր գնահատականը:

Մենք Facebook-ում

Այցելուներ

  • Բոլոր այցերը: 633225
  • Բոլոր այցելուները: 45893
  • Գրանցված օգտատերեր: 2
  • Վերջին գրանցված օգտատերը: sipan4434
  • Հրապարակված նյութեր: 296
  • Ձեր IP-ն: 54.81.150.27
  • Սկսած՝: 21/02/2017 - 22:52